LLENGUA



Aquest dies hem treballat:














mare si fos mariner



Mare, si fos mariner,

mariner de bona traça

me n’iria mar endins,

tot sol amb la meva barca;

el vent, fora un crit de goig,

la vela, coloma blanca

i el cor d’un blau com d’encís

i els ulls d’un verd esperança.

Mare, si fos mariner, 

mariner de bona traça

me n’iria mar endins,

tot sol amb la meva barca;

us faria adéu al port,

un adéu ple d’enyorança,

entre l’escalem i el pit

m’enduria el goig de l’aire,

la verdor fina dels pins

la llum de les vinyes clares.


Mare, si fos mariner,

tot sol amb la meva barca,

iria a cercar l’amor,

per ports i cales llunyanes.

Gallardet a dalt del pal

perquè encaminés la passa

i l’olor de fonoll marí

entre el meu pit i l’escalem.

Mare, si fos mariner mariner,

Mariner de bona traça.


·      Aquí us deixem un video de aquest poema que el van transformar en una cançó.
...................................








<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/zg1-RuhhPeE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



 

Opinió personal:

A mi em sembla que aquest poema es molt bonic. Per que gracies a aquest poema et pots traslladar a un altre mon tranquil sense que et tinguis que preocupar de res.

Aquest poema te molta rima i et serveix per tindre molta inspiració .

JULIA I DANIELA.

 

 







Els camps semàntics

 Els camps semàntics són grups de paraules que tenen una relació de significat o que tracten d’un mateix tema.

Exemple:

Llac ,riu ,mar ,bassa ,pantà ,canal ,rec, torrent, aqüífer i oceà.

Son del camp semàntic :aigua.

Exemple:

 Truita, llenguado, bacallà, salmó, lluç, nero i anguila.

Son del camp semàntic: peixos.













ACTIVITATS DE LA S SORDA I S SONORA
SI vols practicar activitats clika damunt del seguent enllaç:

http://clic.xtec.cat/quaderns/biblioteca/ortografia_esse_ca/html/section_1.htm?&skin=default&lang=ca&js=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/scripts/&appl=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/appl/&css=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/css/




Continguts 2n Trimestre (28/03/12)








Continguts Control Tema 3 i 4  (20/12/11)

Demà 20/12/11 tenim control.
Guió dels continguts a repassar





















Els determinants (14 / 12 /11 )

Estudiarem més a fons els determinants.

Per repassar el que ja sabíem:












enllaç ACTIVITAT

Per practicar l'ampliació de coneixements. Clika al menú de l'esquerra, per anar canviant les activitats.



També ho podem practicar en castellà, ja que l'estructura és comú a les dues llengües.



enllaç ACTIVITAT


Estructura Sintagma Nominal:

Recorda que té un nucli, que sempre és un nom, determinants i complements del nom. Els complements del Nom poden ser un adjectiu, o un complement preposicional.  Practica-ho:



Estructura de l'oració

Per repassar l'estructura de l'oració:













Activitat per ampliar els coneixements sobre l'estructura de l'oració:











Text Instructiu

Hem treballat el text instructiu.  Visita aquestes webs per reforçar el seu coneixement.




 
http://blocs.xtec.cat/jaleixan/Biblioteca/text-instructiu/








Per practicar les paraules polisèmiques:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


























Tipologia textual: la narració

Consulta com realitzar una narració correctament.








L'Accentuació.

- has de saber distinguir si la paraula es aguda, plana o esdruixola, per això has de esbrinar quina és la síl.laba tónica.

ra- to- lí = aguda
sa-ba - ta =  plana
mú - si - ca = esdruíxola



Practica classificació paraules:



http://dl.dropbox.com/u/8577724/agudesplanesesdru.htm

Normes d'accentuació:
Practica a:


activitat accentuació